top of page
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Bestellingen kunnen worden geannuleerd zolang ze nog niet verzonden zijn, neem in dat geval contact op met info@bonbonsdemarie.nl. Als je bestelling is verzonden, kunnen we de bestelling niet meer annuleren of wijzigen.
-
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?Je kan een bestelling plaatsen door bij jouw gewenste artikel op 'In winkelwagen' of 'Nu kopen' te klikken en deze toe te voegen aan je winkelmandje. Vervolgens ga je naar het winkelmandje toe, deze vind je in de rechterbovenhoek van je scherm. Als je tevreden bent met de inhoud van je winkelmandje, klik je op de knop “bestellen” om naar de kassa te gaan. Artikelen op je wishlist of in je winkelmandje zijn niet gereserveerd.
-
Is het mogelijk een artikel te reserveren?Ja en nee. Het is niet mogelijk om een artikel te reserveren als je het artikel vervolgens online wilt bestellen. Dit is technisch onmogelijk. Het is wel mogelijk om een item te reserveren als je het artikel bij Bonbons de Marie in de studio wilt ophalen, passen en eventueel betalen. We houden een maximum van 3 artikelen per klant voor 5 werkdagen apart.
-
Heb ik een account nodig om bij jullie te kunnen bestellen?Nee, dat is niet nodig. Je kunt bij het afrekenproces gemakkelijk een bestelling plaatsen als gast. Als je denkt vaker bij Bonbons de Marie te bestellen is het wel heel gemakkelijk. Het geeft je de mogelijkheid de volgende keer sneller te kunnen bestellen. Je hoeft dan namelijk niet al je persoonlijke gegevens opnieuw in te vullen. Ook wordt het mogelijk om gebruik te maken van de verlanglijst waarbij je jouw favoriete producten kunt opslaan. Daarnaast is het mogelijk om je bestelgeschiedenis in te zien.
-
Hebben jullie mijn bestelling ontvangen?Wanneer we je bestelling hebben ontvangen krijg je van ons een e-mail ter bevestiging. Heb je er geen ontvangen? Misschien is hij in je spambox terecht gekomen. Ook hier niet ontvangen? Stuur dan een bericht naar info@bonbonsdemarie.nl.
-
Ik woon niet in Nederland of België, maar wil graag een bestelling plaatsen. Is dat mogelijk?Ja, Bonbons de Marie verzend wereldwijd. Stuur een e-mail naar info@bonbonsdemarie.nl met daarin om welke artikelen het gaat en waar het naartoe mag. Wij zullen vervolgens de verzendkosten berekenen en een betaalverzoek sturen. Natuurlijk ontvang je ook een track&trace-code.
-
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen.Check voor de zekerheid of je het juiste e-mailadres in hebt gevuld. Het is ook mogelijk dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Kun je de bevestiging niet vinden? Neem dan contact op met info@bonbonsdemarie.nl.
-
Kan ik mijn bestelling veranderen, nadat ik deze geplaatst heb?Je kan ons een email sturen, maar als de bestelling verstuurd is kunnen wij helaas niks meer doen.
-
Er is iets mis met mijn bestelling, wat kan ik doen?Stuur ons een email. Vertel ons wat er niet klopt en wij zullen zo spoedig mogelijk een passende oplossing vinden.
-
Hoe kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?Wanneer je bestelling door de verzender is ontvangen, ontvang je een track & trace code via e-mail. Dit kan 1-2 dagen duren. Heb je de e-mail met track & trace code na die tijd nog niet ontvangen? Neem dan contact op met info@bonbonsdemarie.nl.
-
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?Geplaatste bestellingen worden binnen 1 à 2 werkdagen verzonden. Het hangt vervolgens van PostNL af wanneer de bestellingen vervolgens worden bezorgd. In de meeste gevallen bezorgt PostNL binnen 1 à 2 werkdagen in Nederland en België. Voor andere landen duurt het langer. Als je denkt dat je pakket al bezorgd had moeten zijn en het te lang duurt, stuur ons dan een email op info@bonbonsdemarie.nl. Houd er rekening mee dat er in de maand december veel wordt besteld en verzonden. Hierdoor kan de bezorgtijd oplopen. Bestel in december dus op tijd.
-
Mijn pakket is verloren, wat moet ik doen?Neem dan contact op met info@bonbonsdemarie.nl, dan gaan wij samen met onze koerier op zoek naar je pakket. Het kan enkele dagen duren voordat je een reactie krijgt over de status van je pakket. We zullen je in ieder geval altijd op de hoogte houden met updates via e-mail. We komen er samen uit.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?Bestellingen worden binnen 1 à 2 werkdagen verzonden.
-
De Track en Trace zegt dat mijn pakket is afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen?Soms kan het voorkomen dat de koerier de bestelling al heeft gescand als afgeleverd, maar nog niet is gestopt. Wacht tot het einde van de dag om er zeker van te zijn dat deze niet is afgeleverd. Mocht de koerier aan het eind van de dag niet komen opdagen neem dan contact met ons op via info@bonbonsdemarie.nl.
-
Wat doet Bonbons de Marie met mijn persoonlijke gegevens?22-01-2022 Je privacy is voor Bonbons de Marie van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat je gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we bij de webwinkel www.bonbonsdemarie.nl allemaal doen met informatie die we over jou te weten komen. Als je vragen hebt, of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact op met Bonbons de Marie. Afhandelen bestelling Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen je persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij jou te laten bezorgen. Ook krijgen wij informatie over je betaling van je bank of creditcardmaatschappij. Hiervoor gebruiken wij je naw-gegevens, e-mailadres en factuuradres. Dit zijn wij wettelijk verplicht. Wij bewaren deze informatie tot je bestelling is afgerond en zeven jaar daarna (dat is de wettelijke bewaarplicht). Contactformulier en Nieuwsbrief Met het contactformulier kun je ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij je e-mailadres en naw-gegevens. Dit doen wij op basis van je toestemming. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie. Je kunt je abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin lees je nieuwtjes, tips en informatie over onze producten en diensten. Dit abonnement kun je op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink. Je e-mailadres wordt alleen met je toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Deze gegevens worden bewaard totdat je het abonnement opzegt. Reclame Wij willen jou graag reclame sturen over aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. Dit doen wij: per e-mail, via Mailchimp via social media, via Instagram Je kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze reclame. Elke e-mail bevat een afmeldlink. Je kunt ons blokkeren of de afmeldoptie gebruiken. Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen Met uitzondering van de hierboven genoemde partners, geven wij je persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf). In onze webwinkel zijn social media buttons opgenomen. Hiermee verzamelen de beheerders van deze diensten je persoonsgegevens. Cookies Onze webwinkel gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan zodat je die niet steeds hoeft in te vullen. Maar we kunnen er ook mee zien dat je ons weer bezoekt. Wanneer je onze webwinkel voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Hierbij zullen we vragen om je akkoord voor het gebruik van deze cookies. Je kunt via je browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige dingen van onze webwinkel werken dan niet goed meer. Google Analytics Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze webwinkel gebruiken. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staan strikte afspraken te maken over wat zij mogen bijhouden. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Wij laten Google de IP-adressen anonimiseren. Beveiliging Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Om je privacy te beschermen, nemen wij de volgende maatregelen: Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd wanneer je persoonsgegevens invoert Wijzigingen in deze privacyverklaring Wanneer onze webwinkel wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen. Inzage, wijzigen en verwijderen van je gegevens Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder. Je hebt de volgende rechten: - uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen - inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben - het laten corrigeren van fouten - het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens - intrekken van toestemming - bezwaar maken tegen een bepaald gebruik Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen. Klacht indienen Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens. Contactgegevens Bonbons de Marie Spoorsingel 55 2613BH Delft info@bonbonsdemarie.nl 0649332758
-
Bestaat er ook een fysieke Bonbons de Marie-winkel?Bonbons de Marie is op de eerste plaats een webshop, maar het is zeker ook mogelijk om de studio van Bonbons de Marie te bezoeken. Elke vrijdag is het mogelijk om kleding en accessoires te voelen, ruiken, passen en eventueel te kopen. Via het kopje boven in de balk 'Bezoek plannen', maak je eenvoudig een bezoekafspraak.
-
Ik heb een idee of suggestie voor Bonbons de Marie. Mag ik daarvoor contact met jullie opnemen?Natuurlijk! We proberen ons zo veel mogelijk aan te passen aan de wensen van onze klanten. Je kan ons bereiken via info@bonbonsdemarie.nl.
-
Hoe bepalen jullie de maat van de items?Als er geen maat op het artikel staat, dan proberen wij de maat zo nauwkeurig mogelijk in te schatten. Als de maat wel staat aangegeven, maar de maat lijkt anders te vallen, dan zullen wij dit aangeven op de productpagina. Daarnaast passen we alle kledingstukken door op een mannequin en vermelden we exacte afmetingen op de productpagina. Hiermee kun je een item vergelijken met een kledingstuk uit jouw eigen kledingkast.
-
Is al jullie kleding vintage?Bonbons de Marie verkoopt voornamelijk vintage kleding, maar kiest soms ook voor tweedehands kleding uit het hogere- en topsegment.
-
Krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn bestelling retourneer?Als we de bestelling in goede staat terugkrijgen, dan zullen we het aankoopbedrag van de artikelen vergoeden. Als de gehele bestelling is teruggestuurd, dan zullen we ook de oorspronkelijke verzendkosten vergoeden. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retour verzendkosten.
-
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?We verwerken retourzendingen zo snel mogelijk.
-
Ik wil graag iets retourneren. Wat moet ik doen?Het is natuurlijk mogelijk om een artikel te retourneren. Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling moet je ons laten weten dat je iets wilt terugsturen. Zorg dat het artikel binnen 30 dagen na ontvangst retour is bij Bonbons de Marie met het retourformulier dat je vind op de pagina 'Verzenden & retourneren' (onderin de footer). De kosten voor de terugzending van de items zijn voor eigen rekening.
-
Hoe kan ik contact opnemen met Bonbons de Marie?Je kan ons altijd bereiken door een email te sturen naar info@bonbonsdemarie.nl of door het contactformulier in te vullen.
-
Hoe kan ik mijn vintage item het beste wassen?Wij adviseren altijd het wasvoorschrift op het label van een artikel aan te houden. Mocht er geen label in het artikel zitten en weet je niet zeker wat je nu moet doen? Vraag het gerust aan Marie.
bottom of page